alla pratar ju inte om vädret iaf

"vinter med snö från december till mars, och sen en dundersommar"
"vi har liksom ätit middag inomhus två gånger i sommar!"

Det känns som att man hört de fraserna ett par gånger de senaste veckorna. Även jag är en flitig användare av dem och ytterligare ett par liknande fraser som hyllar sommaren. Så varför sätta stopp här?

Det har verkligen varit en fin sommar i sverige, hela europa har kokat över för den delen. 

Så nu var det klart.

För idag regnar det. ironiskt :P


nicke nyfiken

Jag stötte på en lite speciell blogg alldeles nyss. Eller den är kanske alldeles vanlig, det vet jag inte eftersom jag är ny bloggare, men den fångade i alla fall min uppmärksamhet.
Det var en tjej som var väldigt deprimerad, alltså verkligen helt nerkörd.
Hon skrev om att hon skulle ta livet av sig etc.
Min första tanke var att hon skriver för att hon vill bli sedd och få hjälp. Och då är antagligen motargumentet att hon skriver för att skriva, bli av med allt som snurrar i huvudet etc. Men då undrar jag varför man isåfall skriver på blogg, vars enda syfte är att man ska kunna dela med sig.
Undra sa flundra..

kommentera gärna för jag är nyfiken och vill höra någon annans syn på saken. jag har inte jättestarka åsikter eller är aggressiv eller bitter eller särskilt aktiv argumenterare. men nyfiken i en strut. Övertyga mig.

inte direkt dagens outfit

Kladdkaka vet alla vad det är. Men tro mig, ingen har ätit en så god som jag just gjort. eller gör för den delen, det går inte att sluta. Den är nästan så kladdig som smeten är innan den har varit i ugnen..
 
Jag tänkte nog att ni skulle bli lite sugna, här är receptet!

Alla ingredienser rörs ihop i en kastrull som är på svag värme (smart va för då blir d ingen disk!)
2 ägg
1,5 dl mjöl
3 dl socker
1 tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
100 g smält smör

200 grader ca 25 minuter.

Lycka till!

hits