will she make it?

I was so happy and satisfied, but then i started reading a certain blog and now i'm upside down.

_______________________


I fredags hade jag dansföreställning. Slutscen med Vrg vid namn Release Me. Mkt stolt. Vi hade tre föreställningar den dagen och eftersom jag skulle flyga till London samma kväll kl hade vi bestämt att ha sista föreställningen klockan 18.00. Föreställningen är ca 45 minuter lång, så jag bokade taxi till teatern till kl 18.55 för att hinna med Arlanda Expressen som skulle gå 19.20.
Bilolycka någonstans så halva publiken är försenad. Då får vi vänta en sliten stund innan vi börjar tänker alla. Utom jag som tänker 'damn, jag vill inte missa planet'. Men sen tänkte jag 'fy vad hemskt att det är det första jag tänker på när bilolyckan kanske innebär att någon dör'. I mitt huvud kan jag sätta andra framför mig själv. I verkligheten också för den delen.
Hursom börjar vi föreställningen runt tio över sex och allt går prima. Aaaaaaah jag vill köra igen. Efter applådtacket är jag först ut från scen och på en millisekund kollar jag klockan på mobilen och inser att min taxi ska vara där nu. Så jag slänger ner mina saker i väskan och kutar ut på parkeringen, fortfarande med scensmink och scenkläder.
Taxin är inte där.
Efter att ha blvit bortkopplad från Taxi Stockholm tre gånger meddelar dom mig att det inte finns någon bokning. Trots att jag spenderade en kvart i telefon under bokningen för att förklara bilvägen och hur viktigt det var att taxin verkligen stod där just då för jag ju skulle med flyget.
Resten av dansgruppen ska stanna och städa och att vänta på en ny taxi eller gå till tunnelbanan skulle innebära att jag skulle missa tåget till Arlanda. What to do?!

Vem som än läser detta får lägga band på nyfikenheten.

zzzzzzzzz zzzzzzz zzzz zzz

beige

and there she goes again


De senaste 24 timmarna har jag registrerat följande:

- Jag tar studenten om 30 dagar
- Vattenslangar är mångsidiga
- Tiden läker inte alla sår
- Falkarna i studio 5 kan få mig på bättre tankar!
- Det är inte så svårt att ge sitt nummer till fel person
- I morgon ska jag på min sista (än så länge) inplanerade skiva och jag har gråten i halsen
- Jag börjar bli trött på att vara singel

slutscennotre dame
cirkusskivajulafton 2004?lebytr?dg?rdsm?stare och businesswomanbeyonc?studio54

byebye then

och så hände det som inte fick hända.

runt tvåtusen bilder som dokumenterat mitt liv från klassresan till Abisko i nian till studentskivan den 17:e april är borta från datorn. hela mappen kaputt. veck. byebye then. 

ungefär en fjärdedel sparade jag för bara någon vecka sedan på ett usb-minne. lucky me.
men en fjärdedel liksom.
det är en fjärt i rymden.

tack ansiktsboken för att du sparat lite åt mig.

yeah i'll just go hang myself now

hits