top 4

Fyra ställen jag bott på:

1. Jag har bara permanent bott på ett ställe, i mitt hus i Djursholm.
2. Men jag har bott på hotell många gånger och jag listar därför istället de bästa städerna jag 'bott' i. Paris
3. Bangkok
4. New York


Fyra platser jag har semestrat på:

1. Paris
2. Koh Chang - Thailand
3. Thassos - Grekland
4. Barcelona

Fyra jobb jag haft:

1. Hippie bartender
2. Gymnastiktränare
3. Assistent/administratör på rekryteringsbolag...typ=P
4. Barnvakt..klassiker.

Fyra filmer jag kan se om och om igen:

1. Clueless
2. Amelie från Montmartre
3. Moulin Rouge
4. Harry Potter (alla!)


Fyra webbplatser jag besöker dagligen:

1. Ansiktsboken
2.
Amis blogg
3. vrg-mailen..
4. min egen bloggis förstås - trots den extrema inaktiviteten!


Fyra favoritmaträtter:

1. Pasta! i alla former!
2. Pannkakor
3. vaniljyoghurt?
4. Potatisgratäng ööh

Fyra ställen jag skulle kunna tänka mig att vara på just nu:

1. I min säng, godnatt
2. I Paris - who would have guessed?!
3. På stranden i Barcelona.
4. Runt en fin måltid med fina vänner.

Fyra tv-program jag inte vill missa:

1. Prison Break (säsongsavslutning.jag går av på mitten.)
2. OC
3. Grey's är ju kul, men inte livsviktigt som 1 och 2.
4. öööh tv? 


Helterschelter

Jisses vad min besökarstatistik sjunkit. Och jag har enbart mig själv att skylla. Eller varför skulle det egentligen innebära någon form av skuld?

Anyways. Jag har planer för hösten och för våren. De är inte att gå på Handels, det får vänta till hösten 2008 eller 2009. Men mamma övertalade mig att söka nu till hösten i alla fall, bara för säkerhetens skull, vad som helst kan ju hända och krascha mina andra planer. Med andra ord, enbart som sista alternativ.
Jag har alltså ansökt till Handels.

Och nu har bekräftelsen kommit på mailen:

Du har anmält dig till följande utbildningar:

1. HHS-34002 - HHS Ekonomie kandidatprogram 160p Dagtid,
   Normal undervisning, Helfart (100%), Utbildningsprogram,
   Handelshögskolan i Stockholm, Stockholm

Jisses igen. Hjärtat hoppade över ett slag. Där är det. Det som jag tänkt på och velat så länge. Vad otroligt spännande det vore att börja redan i höst.

Men det ska jag inte göra. Jag vet inte ens om det är just Handels jag vill gå. Vill jag det för att ekonomi och HR tilltalar mig eller bara för att jag förmodligen kan komma in? Och det finns en miljard andra saker som är minst lika utmanande och lärorikt.

Jag borde ha önskat mig 100 år extra att leva i 18-års present. Eller i studentpresent kanske?

Kult

Temat på svensklektionerna är kult. Kult Kult Kult. Vi har fått en lista på ett dussin böcker varav vi ska välja en att läsa.
   Under veckan har jag haft väldigt svårt att bestämma mig för vilken bok jag vill läsa. Så igår ringde jag Danderyds Bibliotek och frågade om de hade några på listan.
   Danderyds Bibliotek är under renovering så de håller för tillfället till i ett litet och trångt utrymme där de bara har tillgång till några få böcker. Attans, tänkte jag, blev nedstämd och ansträngde mig inte för att dölja det för bibliotekarien i telefonluren.
   Den snälle Gunnel kände av min besvikelse och erbjöd sig att gå upp på lagret och rota i kartongerna. Således, utan att av finkänslighet säga emot hennes vänlighet, tackade jag och meddelade att jag skulle komma in en timme senare och hämta resultatet av hennes sökande.
   Och det gjorde jag. Gunnel räckte mig "Främligen", "Mot strömmen" och "Bonjour Tristesse". "Vilket fantastiskt utbud!" utbrast jag och tackade Gunnel om och om igen för besväret.
   Väl hemma igen lade jag ett täcke av tidningar på den nyoljade terassen och placerade en mycket stor kudde ovanpå. Jag slog mig ner med solglasögonen på näsan och "Mot Strömmen" i handen.


hits