Kult

Temat på svensklektionerna är kult. Kult Kult Kult. Vi har fått en lista på ett dussin böcker varav vi ska välja en att läsa.
   Under veckan har jag haft väldigt svårt att bestämma mig för vilken bok jag vill läsa. Så igår ringde jag Danderyds Bibliotek och frågade om de hade några på listan.
   Danderyds Bibliotek är under renovering så de håller för tillfället till i ett litet och trångt utrymme där de bara har tillgång till några få böcker. Attans, tänkte jag, blev nedstämd och ansträngde mig inte för att dölja det för bibliotekarien i telefonluren.
   Den snälle Gunnel kände av min besvikelse och erbjöd sig att gå upp på lagret och rota i kartongerna. Således, utan att av finkänslighet säga emot hennes vänlighet, tackade jag och meddelade att jag skulle komma in en timme senare och hämta resultatet av hennes sökande.
   Och det gjorde jag. Gunnel räckte mig "Främligen", "Mot strömmen" och "Bonjour Tristesse". "Vilket fantastiskt utbud!" utbrast jag och tackade Gunnel om och om igen för besväret.
   Väl hemma igen lade jag ett täcke av tidningar på den nyoljade terassen och placerade en mycket stor kudde ovanpå. Jag slog mig ner med solglasögonen på näsan och "Mot Strömmen" i handen.


Kommentarer:
Postat av: Amis

Vilket "fantastiskt" postitivt inlägg..

Postat av: elli

trodde aldrig att man skulle sakna tiden då lärarna tvingade en att läsa vissa böcker, men det gör man! :P nu hinner man ju aldrig läsa annat än kurslitteratur. du får berätta om boken är läsvärd sen =)

2007-04-03 @ 13:09:20
URL: http://zephyr.blogg.se/
Postat av: Andréa

Ett äkta ''fannyastiskt'' inlägg X)

2007-04-11 @ 15:12:01
URL: http://solvind.blogg.se
Postat av: Lina

Har du också stängt ett tag? Jag har helt tappat bloggmotivationen, men jag kanske nyöppnar längre fram i vår. Tack för i onsdags också, det var mycket trevligt i sann Fannyfransk anda. Synd att jag inte kunde hänga med ut bara, men hoppas ni hade kul. njut av de sista (supervarma och soliga)dagarna nu innan vi ska låsa in oss i skolan igen. pussar

2007-04-13 @ 17:18:56
URL: http://labolina.webblogg.se
Postat av: elli

hejje! Var du inne på Zara i Täby C idag? Och nej, jag är ingen stalker =) men jag tyckte jag såg dig där när jag stod i kassan och höll på att få mina papper av chefen

2007-04-13 @ 18:17:36
URL: http://zephyr.blogg.se/

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits