picking up the pieces

Jag sitter på tåget. Tuggar ett väldigt litet tuggummi. Får syn på en medelålders kvinna i en fyra lite längre bort, hon tuggar tuggummi. Vänder mig om. I en fyra snett bakom mig sitter en tjej och en kille och tuggar tuggummi. hon är blond och han är mörkhårig. de känner inte varandra. Tittar rakt framför mig igen och får snabbt ögonkontakt med kvinnan mittemot. Hon tuggar tuggummi. 

tugg tugg tugg

Det ser ut som att vi alla tuggar på ingenting. På saliven kanske. Det är ganska fult. 


Don't. move me.


det var väldigt länge sen jag skrev. som vanligt. det är mycket nu. jag skriver korta meningar för säkerhets skull, annars kan det lätt bli fel.

trött

verkligen sjukt trött. ja tror inte jag har sovit mer än 6 timmar/natt på säkert en månad. Oftast runt 5 timmar. Det går inte ihop om man heter Fanny och blir grinig om man sover för lite. Så jag längtar som en tok tills på torsdag när det är jullov. Då ska jag för i helvete sova. Sova sova sova. Det säger alla, men jag ska verkligen göra det. Sova.

Ikväll kände jag mig lite lagom kränkt . Jag avskyr när någon inte kan se mig i ögonen. Han kunde inte ens det, därför blev jag less och gick hem istället för att pröva lyckan hos Jempis. Fan att han skulle förstöra när jag var så taggad.


Du är min ögonvrå.

You are the corner of my eye.



Jag hoppas att jag blir piggare och gladare och kan vara mer ambitiös i bloggandet, det är roligt att lägga upp bilder. Så det ska jag faktiskt göra nu.
bondeintervju
bonde retucherad

Ganska tydligt att det är samma bild antar jag. Men den undre är faktiskt retucherad på lite olika sätt. Inte bara genom den lilla rutan med lila text, utan färgmässigt, kontraster och lite annat smått och gott. Men sånt ska man ju inte avslöja. Det här var det första fotot jag och Elisabeth redigerade så vi var inte så skillade, men kul var det och bättre blir vi.


Det finns en låt som har varit med i OC ett par gånger. Jag vet inte vad bandet heter, men låten heter 
"To All of You". Bra är den i alla fall. Tänk OCbra. Den går ungefär så här:

To all of you
American girls
i'de like to
be part of the world
around you
American girls
it's sad to
imagine a world
without you

Har du hört låten, tryck 1. Tycker du att den är bra, tryck 2. Tycker du att den är dålig, tryck 3. Vet du vilka som har gjort den, tryck kommentera och ange namnet på bandet.

Hmm kul grej. Skriv ett ord, fortsätt med första bästa mening/ord/uttryck du kommer tänka på, sen när det är slut, börja om på nästa, första du kommer att tänka på.

Thanks dude where's my carkeys are gone with the wind blowing in my hair dresser I should visit card.

Inte sammanhängande på något sätt. Men vad är sammanhängande i livet?

varför blev allting kursivt? för att du gjorde det kursivt. du är kursiv


Kommentarer:
Postat av: Jocke

det är en bra låt :) skön stämning i avsnittet!

2006-12-19 @ 00:10:55

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits