dans i jarlaparken

För ganska många veckor sen nu så dansade vi i Jarlaparken utanför vår kära skola. Det var en jättefin dag och det hela var faktiskt ganska lyckat. Först var det tänk att vi skulle dansa direkt på marken. Men så insåg vi att det finns massa glasbitar och hundskit där, och vi spenderar mer tid på händer och huvud än på fötterna..ungefär.. Så vi bar ut dansmattor från de hemliga gångarna i källaren..Eller de är bara hemliga för oss som aldrig är där, det vill säga alla utom musikarna som har sitt hemmakvarter där.
Hursomhelst så var det kul att dansa utomhus, det var som sagt ett par veckor sedan, innan det hade hunnit bli jättekallt. Har det på film också, och det är rätt så häftigt faktiskt. Snygg koreografi tycker jag, och den passar verkligen vår grupp. Bra där Lina.
dans i jarlaparken   dans i jarlaparken2
dans i jarlaparken 3
Det är så mycket rörelse i den här bilden. Maria och Anna till vänster är mitt uppe  någonting spännande, vart ska de ta vägen med det där? Det ser nästan ut som att Lina och Eva ska falla, är de på väg upp eller ner? Och Magnus..vilken spurt! han är mitt i luften! som en riktig superhjälte..

dans i jarlaparken 4
det lider mot sitt slut...Jag testade att gå sådär idag. Man lutar sig bakåt med hela kroppen som en linje. Sen går man framåt utan att böja det ben man har vikt på. Alltså om jag ska ta ett steg med höger ben, så böjer jag inte på vänster. Det är sjukt svårt att inte falla bakåt, men det ser coolt ut när man väl lyckas.
Små experiment som är roliga=)

Förebilder
Det är Fars dag idag så mormor och morfar var här på middag, som någon slags tradition. De är verkligen häftiga mina morföräldrar..jag ska bli som dem när jag blir gammal. Mormor återupptog sin tennisträning när hon var 80. Året därpå började hon plugga franska igen (efter 60 års uppehåll!!). I somras lärde de sig hur Sudoku fungerar, och löser nu flera stycken varje dag. Mormor går minst 8 km varje dag. Morfar är 87 och har Skype.
De är så..moderna helt enkelt, hänger med i utvecklingen och är inte ett dugg insnöade bara för att de passerat 80-strecket.


Nu är det godnatt som gäller för jag ska upp och jobba tidigt imorgon, ska få var med på månadsmötet på jobbet..spännande! Etta ta över ****** om 10 år och göra det till ett familjeföretag...eller? man kan ju alltid drömma iaf..hah

good night and good luck

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits