team spirit

I Sydkorea finns en väldigt speciell tradition. Eller det är snarare en norm, ett måste. En gång i månaden går alla anställda på alla företag ut på något som de kallar "team spirit". Detta går då ut på att alla tillsammans ska supa skallen av sig.  What happens on team spirit stays on team spirit. bokstavligen talat. Allt kan hända på dessa månatliga evenemang, men dagen därpå låtsas de som att ingenting har hänt. De gör alltså tokigare saker än vi svenskar gör på fyllan..och det säger ju en del...
teamspirit
- En massa fulla sydkoreaner?

Mimp tycker att jag skriver uppstyrt och borde släppa lös pennan lite. Men jag vill bli bra på att skriva, det är därför jag svänger till med lite för avancerade och opassande ord och uttryck här och var=P..snart borde jag väl ha lärt mig att använda dem på rätt sätt. Men föresten Emelie, ska du säga - vad fan betyder självinituation? hahaha...

Good Night, Sleep Tight
Don't let the bed bugs bite...

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits