fortsättning..

jo lördagskvällen var himla trevlig. Anledningen till firandet var som sagt att Lollo (äntligen) blivit singel. Tungt och jävligt, så vi tänkte visa att man kan ha jävligt roligt som singel också! Den saliga blandningen på förandet bestod av:
* Nina 22 år, som jobbar som litterär agent (!) och just kommit hem från röda mattan på en filmgala i Frankfurt.
* hennes skånske pojkvän Jens och hans skäggige kompis David
* Mona, okänd ålder, som pluggar på journalisthögskolan och vill jobba med nyheter på radio, ungefär. Som öppnade med: "Och hur är det med nya huset i Skåne då?" och följde upp med "du går sista året på vrg:s danslinje va?" För att fortsätta vara oroande uppdaterad på mitt liv drog hon till med: "hur är de nya köksbänkarna då?"..haha rolig flicka
* Lisa, coolaste glasögonen och grym på spanska
* José, även kallad påsen, Lisas spanska pojkvän som var i stan för ett par veckor, jag sa knappt ett ord till karln, han gömde sig bakom sin dåliga engelska, vilket vi hade ganska roligt åt mot slutet av kvällen
* Ebba och Siri gick nästan ihop i varandra, de kom tillsammans och skrattade konstant. Glada och gulliga och fyllda av humor.

Inte en kotte var under 20, och de flesta runt 22, så stundtals var jag lite utanför diskussionerna som pågick, de hade en tendens att snarare handla om deras period i livet än om min =P, men det var verkligen kul i alla fall!

Tanken bakom hela kvällen var att vi skulle gå ut så vi började på Marie Levou, vi tänkte försöka komma in trots att det faktiskt var 23, och jag som är 17 var 22 på leget hah...men man kan ju alltid testa. Men när vi väl kom dit var kön alldeles för lång och långsam. Och jag lärde mig att det bara är på Stureplan man tränger sig i kön. attans.
Så det bar av till Medis istället, David och Jens droppade av, och när vi väl kom fram var kön typ 100 meter lång, så då gav Lisa och José upp. Siri och Ebba lämnade också kön trots att vi insett att den faktiskt gick riktigt fort. Det var alltså bara jag Lollo och Nina kvar.

ååh det är en så lång historia=P

vi gick hursomhelst till Skeppsbar, där stod kön stilla, och då gav även jag och Lollo upp och kutade till tunnelbanan och somnade bums. Trots otaliga motgångar på vår krogrunda, var det en otroligt trevlig kväll!

rraassuuupp♥


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits