jobbajobbajobba..

är väl vad jag borde göra just nu, men fy va tråkigt det var. jag måste bara pausa i 10 minuter. Jag tänkte redogöra lite för helgen, för den var så fullspäckad av trevliga events.

I fredags dansade jag som vanligt, tog igen en lektion jag missat så jag var där från 18.25-21.10, sen var jag helt slut för jag hade inte hunnit äta någon riktig middag, bara en ciabatta kl 16. Anyways..jag åkte hem och kollade på Hostel med Eddie och Olof, den är så vidrig, jag har sett den tre gånger, det är två gånger för mycket..usch usch..menmen den är i alla fall spännande mot slutet. Det är faktiskt en Quentin Tarantino film, men den håller inte samma klass som Kill Bill och Pulp Fiction. Tyvärr..så jag rekommenderar den knappast.

Lördagen började med frukost hos Lollo kl 11, jag köpte med mig färskt bröd och massa god frukt och sedan satt vi vid frukostbordet i säkert 1,5 timme och åt gott och myste ( eller säger man 'mös'?). Planen för dagen var second-hand runda så att jag kunde hitta en höstkappa och eventuellt stövlar. Vi var på Judith, myrorna, la principessa, Lisa Larsson, och ett halvt dussin ytterligare secondhandaffärer utan något lyckat resultat! Tillslut hamnade vi på H&M på götgatan och där hittade jag förstås en superfin kappa haha..
Sen fikade vi på Louie Louie, sjukt god kladdkaka och värmade varmchoklad (no shit!). Stackars Lollo hade ont i fötterna efter att ha trampat snett vart femte steg i 4 timmar så vi tog budd och tunnelbana hem. Jag sydde om en klänning jag hittat på myrorna och blev riktigt böjd för en gångs skull, jag kan ju verkligen inte sy! Men det är Lollo proffs på så det var ju perfekt.. Middagen var snabbt ihopkastad men inte mindre lyckad för det. Sedan var det dags att fixa vodkabålen...vi mixtrade en massa och resultatet blev ganska sötsliskigt men gott.
Det var en salig blandning människor som ramlade in genom dörren strax efter 21, trevliga och glada och gulliga hela bunten men som sagt, vilken mix! Mixen får jag utveckla mer ikväll för nu måste jag kila till skolan.

Föresten, min käre far har lyckats upptäcka min blogg, så om du läser det här pappa: det är offentligt jag vet, men egentligen borde jag väl kanske censurera lite nu när jag har fått en så ärofylld läsare (=P), men orka..det är ju en dagbok..men ta allt med en nypa salt kanske hehe...

rraaassssuup♥

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits