snickare pisse

Här är Elisabeth utanför Woodwears snickeri där vi intervjuade Nisse Pisse förra veckan, dörren var typ 170 cm hög! gulligt va! det är liksom bara 5 cm längre än vad jag är..anyways..

snickare pisse

jag har inte haft tig att blogga på alldeles för länge, och nu har jag tappat stinget lite. Jag kommer alltid på massa saker som jag vill blogga om när jag ska somna! Och mitt drömtema har runnit ut i sanden, jag drömmer inget..=(  och skolan är föööör mycket, men men det är snart höstlov, så behövligt.
lite miserabel paragraf kanske..
jag tog bort tog bort tog bort X, så nu ska jag klara det här till 100%..finarry!

Igår kväll när jag gick och la mig var jag jätteuppstressad så jag bad mamma om att få låna hennes avslappningsskiva, med Une Ståhl! hah..men det gick åt helvete, han pratade så långsamt och lugnt så jag blev bara ännu mer uppstressad och sedan fick jag bara ångest och blev skitdeppig och ledsen för skit..
på dagarna är allting så himla bra, jag är så glad att jag lever, men på kvällarna är det andra bullar tyvärr.. någon slags höstdepression. Men jag hoppas jag kommer över den snart, idag är det 2 månader kvar till julafton! Förra julen var jag med familjen i Malaysia på julafton, då åt vi "julmiddag" vid strandkanten med en väldigt speciell buffé och en svettig malayisk tomte som delade ut godis..haha..men gud va det var härligt...! I år däremot är vi hemma, det ska bli mysigt att fira med grannarna och mormor o morfar och ha riktig julstämning igen.
På julafton äter vi frukost tillsammans med våra kära grannar, och byter julklapapr med varandra. Bilden är från julafton för två år sedan..jag hoppas ingen av dem hittar hit för då ligger jag risigt till som lägger upp den här bilden på internet..hah..så skruttiga och morgontrötta som vi är då..eller jag är iofs väldigt pigg och uppspelt på julaftonsmorgon, men det syns nog inte..=P...
julafton 2004

Jag ser såå fram emot höstlovet när jag ska åka till vårt nya landställe på Österlen, jag har inte varit där när det är vårt så det ska bli skitmysigt=) ! längtar*

Är det någon som har en mac-dator som han/hon skulle vilja låna ut till mig i två veckor? heh..konstig fråga, men det skulle rädda mitt och Elisabeths slutprojekt..pleeaaase!

I söndags åt vi middag hos grannarna, ljunggrens som vi delar hus med. Mamma och pappa flyttade hit med dem för 22 år sedan och renoverade hela huset så att de skulle kunna bo i varsin halva. De är våra bästa vänner, och Eddie som är lika gammal som jag är som en extra bror..vi har t.o.m. blandat blod(!). Hursomhelst hade grannarna besök från Nya Zeeland! Den korta historien: De hade träffat detta nyazeeländska par när de var ute och reste i Asien för 23 år sedan, och sedan när mina föräldrar gjorde en liknande resa för 22 år sedan så fick de bo hos det paret i några nätter. De har alltså inte träffats på 23 år, och det nyazeeländska paret (Lindsy=mannen och Ginney=kvinnan) har aldrig varit i Europa! Nu kom de i alla fall till Sverige för att besöka sin dotter som pluggar i Jönköping sen i augusti.

(varför i hela fridens namn åker hon från nya zeeland för att plugga i jönköping? hon kunde ju åtminstone åkt till lund eller uppsala liksom=P)

Vi åt middag tillsammans i söndags och pratade om allt mellan himmel och jord, det är häftigt att man kan ha så mycket gemensamt eller så mycket att prata om med någon från en helt annan del av världen som man träffar för första gången. Det kändes lite konstigt att inse att de har levt ett liv på andra sidan jorden samtidigt som vi..det går inte riktigt att förklara vad jag menar, men det var fascinerande i alla fall=P..

Nu blev det ett ganska långt inlägg i alla fall, så jag kanska har en del att komma med i alla fall!

rraassssuuppp♥

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits