kort och koncist

Jag har en hel del att ta igen, Det kliar verkligen i fingrarna.
Igår vann högerblocket valet! Pappa var beredd med champagne och var nära på att korka upp den redan efter svt:s Valundersöknings siffror, de va ju för bra för att vara sant! Men sen började distrikten räknas och det såg inte riktigt lika ljust ut längre..Men ack den som tvivlar!
När Fredrik Reinfeldt förklarade sig som segrare kom glasen tillbaka på bordet och vi skålade hej vilt, helt fantastiskt! Nu hoppas jag verkligen att de får sitta åtminstone 8 år, för det kommer nog inte märkas någon förbättring efter första mandatperioden.
Det var söndagen i korthet.

Idag då..jotack det var en mindre tillfredställande dag. Började iofs riktigt bra och effektivt. Skrev klart filosofin på morgonen, tog tunnelbanan till östermalmstorg och installerade mig framför datorn på Arsenalsgatan 8c, där min käre far arbetar. Lite smått och gott administrativt arbete blev min lott där.
Därefter for jag till Jarlaparken för att repa inför onsdagens samling då vi ska dansa, i parken! Som tur är ska vi lägga ut dansmattor för att undvika diverse otrvligheter som hundskit och glasbitar. Koreografin spenderas mer på händer och huvud än på fötter, heh=P
Det kan ju låta som en riktigt bra dag! Men efter solsken kommer regn, eller? Nej det faktiska vädret stöder inte min nyliga teori, utan det blev bara soligare och soligare framåt kvällen. Däremot mörkare och mörkare i mitt hjärta.
Punkt. Stopp. Slut. Aldrig mer. The End. Hejdå.
Hur kunde jag tro att jag någonsin skulle kunna lita på dig igen?
Äntligen insåg jag något som gör mig både lättad och förtvivlad. Lättad i längden, förtvivlad i nuet. Men gjort är gjort, och det är verkligen för det bättre!
Det är förmodligen så att mycket mycket få förstår vad jag menar med det jag skriver ikväll. Men det spelar ingen roll, jag vill inte förklara, det är för min egen skull jag skriver. Så att jag kan bli av med allt som snurrar och surrar i huvet!

Tack Amis för att du finns! för att du kan ringa till min mobil i evigheter i förtvivlans stunder.. du är min bästa vän! En massa kärlek skickar jag till dig!

Så good night, and good luck! (bra film för övrigt)

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits