kortspel förevigt?

Jag kan ju inte påstå att jag är särskilt aktiv här på min blogg. Jag skriver när jag känner för det, vilket inte är ofta. Eller det är ofta, men sällan när jag sitter vid datorn. Det mesta hamnar i kollegieblock, kalendern, eller 'dagboken'.
Men när utomstående påpekar något så blir det svårt att låta bli. Även om ja inte kommer skriva något vettigt :P så blir det iaf några rader hehe.

I fredags skulle vi gått ut, men jag å amis hamnade hos elisabeth på en mysis istället. Å visst va d mysigt. Kortspel är på något sätt förbehållet mina sommarveckor på Gotland med familjen. Där spelar vi kort heeeela dagarna, antalet e:n bevisar att det verkligen är så. Vi har nämligen ingen Tv, och inte heller gångavstånd till havet. Vi har däremot minst 17 kompletta kortlekar. Det säger sig självt vad kvällarna (..och dagarna för den delen..) ägnas åt.
Hursomhelst, Amis kom på att vi skulle spela kort så det gjorde vi. På en sekund var deet sommarlov igen, skolan var långt borta, alla problem likaså. Men man kan tyvärr inte spela kort i all evighet.

Nu är det söndag och jag sitter med pluggpapper bredvid mig, det gjorde jag igår också. Med dom är lika tomma idag som igår.

Och nu går tiden ut för mig för lillesystern blev lovad datorn klockan 3. Så plugget får vänta ytterligare. Så synd.
 pussar ♥

Kommentarer:
Postat av: Amis

Yes, du är tillbaka på banan igen. Pusspusss


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits