tysta leken

Jag ska inte prata med en viss person. jag ska inte. inte. inte. inte.
Men det är nog så svårt att låta bli.

Så nu har jag skrivit det, och då är det större chans att jag håller mitt lilla löfte. 

Söndagsbloggandet börjar bli en slags tradition. Ett himla bra sätt att undvika pluggandet.
Häromdagen bad jag min kära granne Eddie om tips till ny musik eftersom jag hade lite torka på den fronten. Han tankade lite diverse band åt mig, och jag kände mig genast som ny. Jag skulle spela några av låtarna för Elisabeth för jag var så glad över att ha hittat något nytt. Så jag satte på Magic Numbers på Ipoden och tryckte luren i hennes öra. "vänta säg ingenting, tre sekunder bara . . . det är ju Magic Numbers!" sa hon. Jag som trodde att jag skulle spela något nytt och konvertera ett fan, men hon visste precis vilka det var och hade lyssnat på dem i flera månader =P komiskt. Men hurru Bettan vi har fan exakt samma musiksmak! Perfekt! Me lajki..
Jag tipsar iaf övriga intresserade om:

* Magic Numbers (jag har så svårt att beskriva sån här musik, den är bara såååå. jag vet inte. ger mer)
* Rooney (känns förmodligen igen från OC, men de har gjort många fler bra låtar!)
* Cunning Linguistics (hiphop, fast inte som vanligt)
* Snook (inte alla låtar som går på radio, tanka hela albumen istället, det är där gobitarna finns)
* Hello Saferide (Get Sick Soon är bara för fin, en sådan där låt man blir kär av)

Igår var jag på Sara och Janinas 18-års fest. Det var en kväll med många olika stadier. Vi började hos Janina kl 19, med fördrink och massa mumsigt tilltugg, mousserande och skålande! Temat för kvällen var "röda mattan" och om det hade varit tävling hade vinnarna varit självklara. Jennifer och Bella kom som Snoop Dog och 50cent!! Med svart kropsskräm och alla detaljer! Min första tanke när de stod på röda mattan var "vem känner några negrer" (inget ont om negrer, men ganska oväntat bara). Det tog säkert en minut innan jag fattade vilka det var! Det var grymt kul.
   Sedan kom iaf resten av folket mellan kl 20-21. Tillslut var vi uppemot 80st härligt förfriskade partysugna ungdomar under samma tak. Vi begav oss i sinom tid till en ungdomsgård i närheten som de hade hyrt så att vi skulle få dansa av oss all energi. Och nog dansade vi allt! Elisabeth och jag röjde verkligen på dansgolvet. Var Amis befann sig hela kvällen har jag inte riktigt koll på, i baren antar jag . . .
   Anyways hände det en del rolgia saker där, träffade många gamla bekanta! från visby, den tokiga sommaren 03. Gamla konfakompisar, blev så glad över att träffa rebecka! Sedan var förstås alla mysiga och roliga och härliga kompisar från skolan där!

Neeeeeej nu måste jag pugga :( hur lite jag än vill. men nu har jag faktiskt spenderat lite för mycket tid från word-dokumentet. så
rasssssup♥


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits