Santa Barbara update

Santa Barbara, CA

Isla Vista, där Amis bor, påminner om Neverland. Det är en stad där inga vuxna bor. Enbart ungdomar strosar runt på gatorna. Caféerna spelar partymusik från 2005 som ekar över torget. Matafärerna erbjuder mer alkohol än mat. 

Händelser jag kommer minnas från min vecka i SB:

* Vi sov tre i samma säng eftersom värmen gått sönder. Alla hade mjukisbyxor och långärmat på sig.
* Bankomaten åt upp mitt kort utan anledning. Jag hade 3 cent i plånboken. 
* Sprang till bussen i princip varje gång vi skulle ta den.
* Sex and the city marathon
* Spikar på parkeringsinfarten --> punka på två av hyrbilens däck. Så vi gick och åt middag och såg till att det stod en ny bil där när vi kom tillbaka 1 timme senare.
* Hemmafest i Mesa med red cups och enbart svenska besökare. Samt en mycket charmig fransos.
* Klättring
* Knaster under fötterna av jagvillitnevetavad när man gick på heltäckningsmattan.
* Ett brunt lager av smuts över allting i badrummet erfordrade 2 timmars städning.

Ovan är enbart några godbitar.

Innan Santa Barbara spenderade jag 5 dagar i New York och lika många i Boston. Men det tar jag en annan gång. Å andra sidan ligger ett hundratal bilder redan på Facebook.

God Jul

Kommentarer:
Postat av: Amelie

jaaa det blev en minnesrik vecka...


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits