Stress, Cullberg och kastruller

Jag hittade ett stresstest på någons blogg, och här är domen:

Du lever i riskzonen till vad som är hälsosamt. Fundera på vad du kan göra för att förhindra att din situation förvärras. Lägg in fler tillfällen i vardagen då du bara ägnar dig åt något lustfyllt, gärna tillsammans med andra.

Jo, det där har jag faktiskt kommit underfund med för bara några dagar sedan tack vare en viss person, så jag ska minsann ta tag i mig själv - sänka prestationskraven och göra mer lustfyllda saker. Tänkte först skriva: "jag ska göra det nästnästa vecka när det är mindre i skolan." Men det är ju helt fel. Jag måste göra det NU. För om jag tänker så skulle jag lika gärna kunna skjuta upp det till vecka 11 när ännu mer skolarbete är avklarat. Och då kan jag ju lika gärna vänta till efter studenten när allt stressande plugg/festande/dansföreställningar är över. Men det är ju det som är livet just nu, jag ska ju lära mig att njuta av nuet!
Nej, ska jag göra det någon gång ska jag göra det NU.

Ikväll var jag, mamma, Amis och hennes mamma på Dansens Hus där de just nu sätter upp en föreställning för att fira att Cullbergbaletten funnits i 40 år. Den bestod av utdrag ur Cullbergbalettens guldkorn genom åren. Helt fantastisk. Och inspirerande. Se den! (bara 100 kr för studerande)

Fick en kommentar av Mikaela som löd ungefär: "allt verkar tima så bra i ditt liv..."
MITT liv? Tima bra? Det var ju lustigt att det verkar så. I själva verket är jag i botten av en tjockbottnad kastrull. Märk väl tjockbottnad, det är en bit mellan mig och den stekheta spisplattan. Men det bränns.


Kommentarer:
Postat av: Erhink

Fan nisse, det är bara lite kvar till studenten nu, kämpa in i det sista (dålig bror... :P) Skoja bara :)


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits