harry fick vänta

(det här skrev jag igår den 4:e men glömde publicera=P)

mamma ockuperar teven.

under tiden kan jag föreviga hur jag spenderade de sista dagarna på år 2006. mamma och pappa var nämligen inte hemma. bara jag och min bror. aaaaaah i like it.

Onsdag 27/12
mamma och pappa är fortfarande hemma. Åre-resan med Anna är inställd. fan va synd verkligen, har inte varit i Åre sen ja hade jazzbyxor och kjol när jag gick på disco, har en känsla av att nyårspartajandet i Åre är roligt. Damn. Jahaja, jag sov iaf hos Mimp denna kväll och fick en mycket speciell ansiktsmassage, snarare örsnibbsmassage. Vi kan jämt skratta så mycket, god i love u mimp!

Torsdag 28/12
jobb jobb jobb. var på jobbet ganska tidigt och hade ganska tråkigt. vid 11 kom en kollega så jag slapp vara helt själv denna dag. Dessutom fick jag välsignelse vad gäller radio på datorn så det var inte dödstyst när vi var så få. Mamma, pappa och Andréa åkte till Skåne på morgonen och med huset för mig själv bokade jag en date till kvällen. Pasta+öl+vouge+disney=date på nr 1. Ja tänk vad trevligt man kan ha med någon man inte träffat på ett år och egentligen inte känner överhuvudtaget.

Fredag 29/12
Nattens bravader orsakade en viss morgontrötthet så jag begav mig inte till kontoret förrän vid 13, men sedan var det jobb jobb och åter jobb. Då var vi dock hela 4 tappra kollegor. my god! fullpackat. inte direkt. Sist kvar vid 19.00 drog jag mig hemmåt och bjöd in Gustav till kladdkakebak och filmkväll. Vi kollade först på filmen från min klassresa i sexan (känns som jag redan skrivit det här en gång..) Sedan kom eddie och nostaglikollade på Dantes Peak. En utomordentligt spännande film som vi såg varannan vecka när vi var små. och den håller än.

Lördag 30/12
Äntligen helg! = inget jobb aaaah. Men en lördag går att fylla ändå. Täby Centrum kan man inte gå  fram och tillbaka genom för få gånger. Ja skulle bara dit för att piffa till nyårsblåsan, hitta accessoarer, men ve man inte vilken färg sidenbandet ska vara kan man tveka länge och gå fram och tillbaka till två affärer som ligger i varsin ända av centrumet väldigt många gånger. Väl hemma fick jag i alla fall godkänt av Henrik och Erik, tack. Sedan övertalade jag Emelie att fullfölja sina impulser och komma över på Harry Potter kväll. Aaaah honom kan vi inte få för lite av. Efter en lång diskussion om alla filmernas för- och nackdelar bestämde vi oss till slut för att se ettan, De Vises Sten, det var lääääänge sen. Henrik och Erik försåg oss med fruktsallad som innehöll en väldigt lustig frukt. På utsidan var den brun och hårig medan insidan var vit och konsistensen påminde om ett öga, eller kanske äggvita. Den smakade iaf inte så mycket utan var mest ett spännande inslag. Jag och Emelie spenderade en stor del av kvällen till att diskutera hur annorlunda den femte boken är och hur spännande det blir när filmen kommer! Vi måste läsa om den innan premiären..Etta vara Harry Potter besatta. Me likey.

Soundtracket till dessa dagar är utan tvekan Beyoncé - B'Day och Magic Numbers - Those the Brokes.
Beyoncé - Freakum Dress är ett hett tips.


Kommentarer:
Postat av: Anonym

höhö

2007-01-07 @ 18:00:25

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits