timeless time

allmänna ting:

"Man hade no sense för match-making what so ever" / jag sagt om mig själv i mellanstadiet.

Min svensklärare berättade, i något sammanhang som ja inte minns, om en klocka man kunde ställa in hastigheten på. Om man kände att det skulle bli en bra dag kunde man göra så att klockan gick superlångsamt. Men en dålig dag kunde gå snabbt förbi. Är man ensam i världen med en sådan klocka blir det svårt att få alla andra att anpassa sig. Visserligen vore det ännu mer förvirrande om alla hade varsin klocka. Jag orkar inte ens tänka på det vilket kaos det skulle bli.


Om allting stannar upp. Allt i hela världen fryser precis där det är. Musiken fastnar mitt i en ton. Regndropparna stannar mitt i fallet. Du fastnar med ögonen på just den här punkten på skärmen.  Årstiden stannar precis där den är. Ingenting rör sig. Ingenting förändras.

Då står faktiskt tiden stilla.

Om ingenting förändras. Ingenting.

Då står tiden stilla.

Kommentarer:
Postat av: bartho

Coolt det där med regndropparna. Tänk vad ballt det skulle vara. Ba springa runt och göra spår i luften.

Postat av: Lilla Systern...

Jaha du, det var ju kul ;D
Men stavas verkligen igentligen egentligen???
för jag har alltid skrivit igentligen/egentligen igentligen???!!!
Förresten så stavas Jag med G i slutet och inte: Ja
Hehe, jag var bara tvungen :P

2007-01-18 @ 10:27:00
Postat av: zarguras

Jag gillade "här" med fet stil. Vore ball med en klocka som kunde stoppa tiden så allt var stilla utom en själv. Såg ett barnprogram om en unge som hade en sån klocka. Snacka om fantasilös unge, enda gången han stannade tiden var när han hade glömt ta med sej present till sin kompis födelsedagskalas. Han stannade tiden så han kunde hämta presenten utan att nån märkte nåt.

2007-01-18 @ 15:29:14
Postat av: Erhink

Ehehehe. Sämst på att använda den klockan. Min sån klcoka skulle bli mkt sexig?

2007-01-18 @ 18:22:34
URL: http://bartholomeus.blogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits