trasighetens dag

Min högersko har tappat en bit på undersidan av klacken. I morse hade mina jeans ett litet hål i jumsken/skrevet.
Det började som den lilla trasighetens dag. Den slutade som den stora trasighetens dag.

Den bit som fattas på klacken gör skon väldigt hal när man går snabbt. Idag gick jag ut från stadsbiblioteket lite för snabbt och innan jag visste ordet av det gled min höger fot framför vänsterbenet och jag fällde mig själv. Rätt ner på rumpan drattade jag, som en bäbis som håller på att lära sig gå men ger upp och bara sätter sig ner på rumpan istället. Fallet inkluderade inte enbart pinsamheten i att fälla sig själv, utan även att hålet i mina jeans blev sju gånger större. Så jag skrattade lite ursäktande åt mig själv, drog på mig solglasögonen och vandrade skamset tillbaka in på bilioteket. Sedan fick jag så i toakö i fem minuter innan jag kunde dra på mig svarta trikåer under jeansen så att hålet åtminstone inte skulle visa bara skinnet.

Ja, det var då mitt 12-slag.


Sedan hade jag matte. Då lärde jag mig massa saker. Framförallt en massa uttryck för att vara lite dum i huvet. Jag tackar Denise för några! De är så lustiga och uppiggande så jag måste dela med mig.

- hissen går inte ända upp
- ha tomtar på loftet
- inte den vassaste kniven i lådan
- inte alla vägar når fram
- glömde släcka lampan när han gick och la sig
- inte starkaste ljuset i granen
- har inte alla kopparna i skåpet
- Inte den smartaste gurkan i burken
- inte den kallaste ölen i kylen direkt
- Inte alla fåglar i boet

Attans, jag kom inte på alla de som Denise hade skrivit. Någon som vill bidra till lustigheterna?


Klockan är nu 17.38 och jag är ensam i datatorget i skolan. Om 22 minuter ska jag nämligen ha utvecklingssamtal. Och efteråt får jag åka muck* hem! Yes!


*min fars motorcykel


Kommentarer:
Postat av: Bart

Inte alla heztar hemma...

2007-03-28 @ 22:58:06

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits