Observationer

I torsdags klockan 09.56 var jag på väg till rekryteringsbolaget där jag jobbar ibland. Jag promenerade på Nybroplan vid Raul Wallenbergs Torg. Sedan gick jag mot Arsenalsgatan. På Arsenalsgatan 4 ligger ett internationellt auktionsföretag för konst och antikviteter som heter Bukowskis. Nu pågår Bukowskis internationella höstauktion. Utanför Bukowskis entré stod kvinnor och män med fina kläder på sig. Samtliga var äldre än mina föräldrar. En man hade svårt att gå. Han hade en käpp av elfenben och exklusivt trä. Några kvinnor hade pälskappor. Alla stod med en partner eller ensam. Ingen pratade. En grupp av rika människor som antingen är konstintresserade av estetiska eller av finansiella skäl. Några är kanske både och.

Jag stannade och ville ta ett kort på dessa människor som utstrålade en energi av exklusivitet som jag visste att jag inte skulle kunna beskriva. Men jag hade inte kameran med mig. Istället flinade jag och gick vidare.


Idag har jag varit på Myrorna i Hjorthagen med min mamma och min storasyster. Myrorna är en butikskedja för begagnade saker. Där finns skor, kläder, glas och porslin, möbler, husgeråd, leksaker, böcker och mycket mer. Allt som säljs har skänkts dit. Jag köpte en underkjol och fyra skålar som jag ska äta vaniljyoghurt, frukt och müsli i. På Myrorna såg jag en rullator som var till salu.


Kommentarer:
Postat av: Henrik Bartholomeus

He he he he he! Det här inlägget är nästan lika stilistiskt som mina! :D Du brås på mig ;)

Postat av: Bartholomeus

Vi saknade dig vid bordet idag... min syster... Vi drack en utsökt chablis...

2007-11-25 @ 22:14:13
Postat av: grazzi

FANNY! hej! jag hade inte sett ditt inlägg från oktober :P såg det nunär jag kollade in mina gamla inlägg..

jag har det jättebra...om du följt min blogg har du kanske läst att det varit lite kaos - men just nu kan det inte bli bättre!

men jag kommer hem till sverige nu på tis (4dec) och r hemma en månad inna jag flyger tillbaka hit.

hur mår du??
kul att höra från dig! puss

2007-11-30 @ 20:49:02
URL: http://sweoita.blogspot.com
Postat av: Emelie

FANNY!!! Du ar i mitt land!! Valkommen!;) hade saaaa garna traffat dej..:( hur har du det? blogga mera slois! puussss

2007-12-01 @ 19:18:42

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits