till Mimp

Min barndomsvän Emelie är i Texas ett år. Jag saknar henne så det gör ont i magen ibland.
Mimp

Det här är Emelie och jag i bilen på Gillinge halkbana. Ett moment på Gillingebanan är att man ska få upp hög fart och sedan bromsa på "is" utan att sladda, och lyckas stanna mellan två utsatta koner. Jag fick upp högst fart och lyckades stanna på rätt plats. Instruktren öste beröm över mig i radion som hördes i alla bilar. Jag fick även motorstopp tre gånger, men det såg han inte. Emelie var lite förargad.

Emelie tog körkort den 2 juli, fantastiskt bra jobbat! Mimp, jag tog körkort den 25 augusti.
Jag tänkte att du skulle veta det. När du kommer hem ska vi göra vägarna osäkra! Åka till Gotland, Skåne, eller ännu längre söderut!

I Texas bor Emelie alldeles i närheten av Sandra Bullock och Matthew McConaughey. Dessutom är hennes "nuvarande mamma" kompis med Laura Bush, George Bush fru. Sådant är roligt att veta. Men det är tragiskt att jag har så lite att berätta att jag skryter åt min väninna.

I helgen var jag på födelsedags-/avskedsmiddag för Amis. Hon hade ordnat en dundermåltid. Gaspacho till förrätt. Anka (!) till huvudrätt. Och en magiskt god chokladtårta till efterrätt. Jag hade så trevligt att jag höll på att trilla av stolen när någon sa att klockan var 02.30. Jag skulle gissat på strax efter midnatt..

Jag kan inte komma på något annat extraordinärt roligt som har hänt sedan Mimp åkte.

Det är liksom du som står för de spännande nyheterna.

Tusentals pussar och KÄRLEK skickar jag elektroniskt över Atlanten till min MIMP.

(Go FIMP!)

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits