Tisdag kl 14.43

I en takvåning vid Blasieholmstorg sitter en chefsrekryteringsfirma. Där är jag för tillfället timanställd som administrativ/praktisk assistent. Ibland, främst runt kl 14-15 på eftermiddagen är jag obeskrivligt uttråkad p.g.a det eviga framför-datorn-sittandet. Då hamnar jag på facebook eller Msn en liten stund. Men idag vid denna tid skriver jag istället det här. För himlen har öppnat sig och blivit lika mörk som en tidig decembermorgon. Jag tvingas höja rösten ett par decibel för att överrösta dånet från regnet som smattrar ihärdigt på de sju takfönstrena, och åskan som mullrar varnande.

Plötsligt blev det väldigt mysigt här, med en värmande kopp te och artiga mail kollegor emellan.


Kommentarer:
Postat av: Bartholomeus

Jag utför uppdraget som vi har pratat om ifall jag får pengar. Kram!


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits