2008 02 06-09

Soffan i vardagsrummet med täcke runt mig och dator i knät.
OC-musik och Tingsek.
Klockan är 17.38 och vi åt frukost för två timmar sedan.
Jackie och Philip har somnat igen.

Onsdag:
Möte på banken för att starta franskt bankkonto, annars kan vi inte jobba.
IKEA med Pierres bil och Pierre. Det kan ju vara den bästa affären. För drygt tvåtusen kronor inhandlade vi följande:
Madrass 140x200 cm
4*stolsdyna
filt
dörrmatta
bakmått
2*diskborste
kökshylla på hjul
2*klädhängare
3*krok som man hänger över dörren, och som sedan har 6 krokar vardera
papperskorg

värmeljus
5-10*övriga saker som jag glömt


Torsdag:
Städning
Maria och Philip anländer!
Fika på Coquelicot inklusive den varma chokladen som får mig att dregla bara av att tänka på den.
Marais: här finns Vintage Desire som man aldrig lämnar tomhänt. Dagens fynd: Marias tröja 5euro, Jackies klänning 8euro, mitt linne 2euro.
Noter Dame
Pescatore återigen! (den italienska runt hörnet från februariweekend..=P)
chocolat chaud!
Notre Dame

Fredag
Triumfbågen, Champs-Elysées (Louis Vuitton! Peugeot! aburda butiker)
Trocadéro - utsiktsplats mot Eiffeltornet
Boulevard de Clichy=P Moulin Rouge
Mathandling
Middag, sömn, fördrinkar, Utgång!
fräsiga på Champs-Elysées
Peugeot
Philip Eiffeltornet
sminkning
nagellacksmålning

Lördag
:
Soffan i vardagsrummet med täcke runt mig och dator i knät.
OC-musik och Tingsek.
Klockan är 17.58 och vi ska äta middag om någon timme.
Jackie och Philip har vaknat igen.

Vi kom hem strax innan sex i morse, halv elva åkte jag till Porte Maillot för att lämna av Maria vid flygbussen. Vid 12 var jag hemma igen och tuppade jag av på madrassen där jag lyckades halvsova till kl halv fyra då Jackie började duka fram frukost. Ja vi är en aning dagenefter idag.

Imorn ska vi på Louvren!


Kommentarer:
Postat av: Amelie

Kul att du uppdaterar ofta! Den där bilden på Philip från Eiffeltornet är as grym...

Postat av: Anonym

Den där Peugeoten (läs ordet bokstavligen och säg sedan som man ska. Enorm skillnad.) är faktiskt helt mongolid.

Hehehe heeeeeeeeeee hehe. Hehe. Ja jag hör det. Hehehehehehe.

Vi kommer snart. Ska bli fett kul :)

2008-02-10 @ 21:44:26
URL: http://bartholomeus.blogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits