hehehehelg

MOAEJIAOAEJIOAEIOJEAOOO

jag hade så mycket jag ville skriva, berätta, dela med mig av. men så rann allt av mig. all inspiration.
och kvar låg jag på madrassen med endast en klump i magen som sällskap. Hi there how u doin, nice to meet u again.

Men va tusan det är bara att get back up on that horse and ride away in the sunset. Så here goes the weekend:

I lördags var vi alltså ute. Vi började kvällen med en delikat middag på hemmaplan bestående av ris och hämtmat från ett kinastånd, samt stulen soyasås från samma stånd behehe. jag är oskyldig! men skulle eventuellt kunna dömas som medbrottsling.
Efter huvudrätten bestämde vi återsamling klockan 23.30 för efterrätt, då skulle man vara klar att gå ut. Planen var att få sig lite sömn för att orka med natten. Det gick väl sådär med sömnen, Philip deckade visserligen ganska snabbt, men jag, Jackie och Maria hade en del att fixa. Diverse fix, exempelvis Jackies hårlockning, drog över en aning på tiden så det blev inte efterrätt förrän vid 00.30. Chokladglass med banan, valnötter och kladdkaka, yummy!
Och så dracks det lite och lektes lite och sminkades mycket och skrattades mycket och klockan tickade. Kvart i två fick vi väldans bråttom ut genom dörren och missade sista tunnelbanan ner mot stan. Men innan vi hann tänka hade Jackie fångat en taxi och fått in oss allihop. Well done!
Le Cab, vid Palais-Royal, bjöd som vanligt på mycket nöje. Det var nog den bästa utekvällen någonsin vad gäller musiken, låt efter låt efter låt efter låt fick oss att glömma alla bekymmer och skaka våra lurviga natten lång.
~Och plötsligt kände jag mig mer ensam än någonsin. Nu alltså inte då.
Då var allt toppen. Vi var glada. Vi var snygga. Vi var oemotståndliga. Ett antal timmar senare ville delar av skaran hemmåt, och man ska ju sluta när man är på topp, således begav vi oss svettiga, trötta och fortfarande oemotståndliga på jakt efter en taxi. En jakt som skulle visa sig betydligt svårare än förra gången då vi hade hjälp av ett halvt dussin marockaner.

Sedan blev det lördag förmiddag och efter enbart tre timmars sömn åkte Maria hem. Resten av dagen spenderades i sängen/soffan med datorn. Framåt 19.30 tog vi oss utanför dörren för lite uppfriskande promenader, som slutade i att Jackie och Philip fixade biljetter till kvällens Moulin Rouge föreställning och jag njöt framför mera film på datorn och svenskt lösgodis. Skönaste dagenefter-dagen någonsin!

Lördagens inaktivitet ledde till betydligt mer energi för söndagen. Idag har vi varit vid Sacre Coeur och på Louvren. Louvren är enorm. fullständigt. har hört någonstans att om man skulle ägna 30 sekunder åt varje konstverk skulle det ta en vecka att ta sig igenom allt. Och det är inte svårt att tro. Vi gick vilse ett antal gånger, men hann åtminstone med det vi tänkt. Eftersom ingen av oss varit där förut ingick självklart Mona Lisa i det. En busslast japaner och diverse annat löst folk stod mellan oss och konstverket. Men man kan väl trängas.
Nåja, dagen inkluderade även Starbucks, ett antal trevliga foton som hittas på facebook, och Harry Potter 5 för min del=).


Varje gång vi äter middag längtar vi till frukost. Det är det absolut godaste målet på hela dagen. Likaså nu när jag ligger i sängen vill jag somna så snart som möjligt för att jag ska vakna så snart som möjligt och få min frukost=D

Så: Bonne Nuit!












Kommentarer:
Postat av: Amelie

Well done, så vad äter ni till frukost?


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits