drömdagbok

Jag åker till Paris om 3 dagar. Därför måste jag packa många saker som är utspridda i mitt rum. Idag har jag gått igenom två hyllor med gamla block och skolböcker. Där hittade jag lite anteckningar från fransklektioner som jag vill ta med mig. Jag hittade även Dansdagboken som jag skrev på uppdrag av danslärarna i skolan under andra ring. En del av min dansdagbok är en drömdagbok. Jag läste alla drömmar och skrattade mycket åt några.

Det är ofta tråkigt att höra och läsa om andras drömmar. De är ju så interna för den enda person som drömt dem. Jag har ändå skrivit ner en dröm som kan vara rolig för flera än mig själv att läsa.


Jag har skrivit av exakt som det står i dansdagboken. Där skrevs drömmen ner mitt i natten. Därav förvirrat och kortfattat.


Drömdagbok natten till söndag 16/10 2005

Gotland med Micke, Henrik, Mathilda och Andréa. Andréa bor i någon egen avdelning av huset. Jag och Micke sover i en enorm säng. Natt. Genomskinligt hus. Jag, Micke och Mathilda befinner oss på ena sidan av huset. Henrik på den andra. Henrik börjar låsa upp en båt som ligger på hans sida. Jag bryter mig genom huset och kastar mig i båten. Puttar i Henrik i vattnet och gasar iväg. Henrik får tag i en lina som hänger efter båten. Han håller i linan och springer på vattnet efter mig. Som i alla drömmar är detta helt normalt. Väldigt mörkt. Panikslagen inser jag att jag inte kan köra båt. Jag vet inte var grunden finns. En skylt varnar om grund och jag ser det som om det vore upplyst underifrån. Svänger runt grundet med Henrik i hälarna. Kör rakt mot en skog i vattnet (små svarta träd med barr). Tvärstannar framför ett träd.

Henrik och jag bär en trädstam (den jag nästan körde in i) tillbaka till huset, slänger det i en dunge. Jag möter Andréas blick i den andra avdelningen och blir orolig för vad hon ska tro att vi har gjort ute så sent. Tänk om hon såg oss på havet! Oroar mig också för vad hon ska säga om trädet, borde vi inte gömma det?

Nästa morgon. Vaknar och diskuterar om vi ska åka till Burgsviks lördagsmarknad. Kan ju vara lite mysigt en halvtimme eller så. Henrik håller på med två brödrostar och instruktionsboken till den ena (vit och blå, den andra svart och metall). Han berättar om någon skitsmart finess (som var helt otroligt, alltså verkligen konstig för en brödrost, men skitbra)






Jag drömde den här drömmen den 25:e november 2005.


Punkt.


Kommentarer:
Postat av: S A R A

vad kul att åka till paris!

Postat av: Bartholomeus

Ha ha ha ha! "Henrik och jag bär en trädstam (den jag nästan körde in i) tillbaka till huset, slänger det i en dunge."

Jag var inte det minsta arg efter att du puttat i mig i vattnet. Ba: "Här, du ser ut att behöva lite hjälp." :P

2008-01-17 @ 20:31:13
URL: http://bartholomeus.blogg.se
Postat av: mimp

heeeej fump!! gu va det va langesen jag checkade din blogg. och ja ser att ja gatt miste om ett antal inlagg. bra jobbat!
fan va du kommer ha det kul i frankrike!;D hur lange stannar du egentligen? ska ni plugga dar eller hitta ett jobb?
jag haller pa och boka flygbiljett hem. landar pa Arlanda 2 juni! that's the date;)
saknar dej

2008-01-18 @ 16:56:19
Postat av: emelie

Fanny!!! du maste uppdatera mej! jag tanker pa dej- vill veta hur Paris klarar sig nu nar du ar dar!=P saknar dej...massor

2008-01-28 @ 03:17:50
Postat av: Henrik von Bismarck

Fannysyster. Jag såg just bilden på Emelie Ulff där hon ser ut som ett mongo.

HAHAHAHAHAHA

2008-01-29 @ 02:17:56
Postat av: Anonym

Och till Emelie Ulff om hon läser det: jag menar inget illa hoppas jag du förstår men du ser väldigt rolig ut på den bilden :D

2008-01-29 @ 02:18:43
URL: http://bartholomeus.blogg.se
Postat av: Emelie

okej, bismarck! nu far du forklara dej- vilken bild snackar vi om??

2008-04-29 @ 22:35:16

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits