dansgruppen

Det här är min kära dansgrupp i skolan för två år sedan, första terminen vi gick tillsammans. En hel del har hänt sen dess.

dansgruppen

Idag hade vi den roligaste danslektionen på länge! det var så..häftigt är nog rätt ord. och en ordentlig penisförlängare, om jag får använda det uttrycket här. Hursomhelst
Vi började lektionen som vi gör ibland; vi står huller om buller i salen och blundar. Rullgardinerna är neddragna för speglarna så det spelar ingen roll var man har fokus. Lina pratar om att vi ska känna in kroppen, fördela vikten över hela fötterna, känna krafterna som förlänger kroppen åt olika håll, och kraften i magen som för oss framåt. Sedan börjar vi gå huller om buller i salen, "lägger i olika växlar", alltså går och springer olika snabbt.  Sedan börjar vi göra saker på golvet, vad man vill, testa olika saker; fördela vikten över händerna, fötterna, ryggen, eller varför inte armbågarna? Vi är helt inne i oss själva, helt avskärmade och tappar inte ens fokus när vi krockar med varann.
   Vi har börjat flera lektioner på liknande sätt, men de slutar alltid olika så vi vet aldrig var vi är påväg. Idag skulle vi hitta en fras som vi skulle göra om och om igen. Hitta en röresle att börja med och en att sluta med, och sedan gör någonting däremellan. Jag fastnade snabbt för några saker jag gjorde och tillslut hade jag satt ihop en liten fras. Vi fick hålla på i ungefär 25 minuter tills alla var klara. Men det var svårt att säga när man var klar för man ändrade hela tiden och kom på nya idéer. Vi skulle i alla fall visa upp våra små fraser 2 och 2 samtidigt. Sara och Mikaela började tror jag. Hälften av oss åskådare skulle bara titta på Mikaela och andra hälften på Sara, sedan skulle vi säga allt som var bra med frasen vi sett. Det var sååå skönt att bara fokusera på vad som var bra för då insåg jag verkligen hur mycket bra saker det finns! Sedan var det min tur, jag hade en riktigt nervös känsla i magen, men i huvudet var jag inte alls nervös, bara glad och taggad. Det gick bra, riktigt bra, kändes så bra att få höra massa fina kommentarer. Det gjorde verkligen min dag!
   Det finns många i dansgruppen som är väldigt duktiga, jag är inte bland de bästa på något sätt. Det var ganska jobbigt i ettan och tvåan då jag hela tiden jämförde mig med alla andra och ville leva upp till olika ideal. Men de moderna lektionerna med Lina den här terminen är det helt anorlunda. Jag kan verkligen jobba på min nivå och utvecklas åt mitt håll. Så är det med modernt, alla får plats. =)
  Så idag fick jag mig som sagt en riktig penisförlängare med alla komplimanger som delades ut hit och dit. Som åskådare var det kul att se hur den man kommenterade växte inför en och blev hundra gånger gladare. Sånt mår man bra av, både som dansare och kommenterare!

Ja nu är jag riktigt glad=)

rraaaasssuuupp♥

Kommentarer:
Postat av: alexis de paris

sypa la photo ! tu es en haut ? a+

2006-10-18 @ 15:10:54
Postat av: fanny

haha bonjour alex! Ca va?..oui c'est moi en haut..c'est très amusant que tu as visité mon blogg, alors, je dois écrire un peu en francais!


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits