mina syskon och jag

Nu är jag tillbaka igen..betydligt senare än vad jag hade hoppats på, menmen - för att upprepa ett visst citat för hundrade gången senaste veckan - bättre sent än aldrig!
Jorå igår var en händelserik dag, fast i skrivande stund minns jag inte vad jag gjorde på dagen. Det var tydligen inte särskilt viktigt, eftersom jag bara tänker på kvällen. Emelie var ju som sagt här och åt middag. När jag sprang över till Eddie för att låna en kavel till pizzabakandet hängde han med tillbaka och kokade sina majskolvar hos oss och åt med oss.
Men vi skulle bli fler än 4 den här kvällen. Lollo ringde vid 8 med dåligt dold förtvivlan  i rösten. Det var slut med J, eller mer än halvvägs i alla fall. Lollo är min storasyster, längst till höger på bilden. Hon om någon behöver inte mer problem just nu, men det är bara J som har sån tajming, det är liksom han som skapar den. Jag försäkrade henne om att jag skulle skicka iväg Eddie och Emelie om hon bara kom hit. Hon behövde verkligen pysslas om. Så jag fixade fruktsallad och kokade te, sen kom hon hit och vi satte oss vid köksbänken med levande ljus och pratade. Emelie stannade och var så bra på att stötta! Hon är klok och så bra på att fatta, verkligen vettig, det finns så många bra ord för min kära Mimp men dom får jag ta en annan dag för det är meningen att det här inlägget ska handla om Lollo=)
Min änglasyster..jag vet inte vad jag ska säga för att hon ska orka kämpa vidare, jag vet att hon inte ger upp, hon har varit med om för mycket för att hon ska knäckas av det här. Men jag önskar jag kunde säga så bra saker som vissa människor kan, tex Mimp, och Erik. Riktigt bra människor, ♥till dom!
Efter kvällsfikat gick vi upp, lollo badade och jag satt bredvid och försökte finnas. Men söstrami kunde bara bada i 5 minuter, sen upp och kolla kläder som hon skulle låna av mig imorgon, det är alltid jag som lånar kläder av henne! förut iaf, men nu bor hon ju inte hemma längre. Anyways. Det var en riktigt mysig natt, vi sov alla tre systrar i mammas och pappas säng! Det har vi aldrig gjort förut, inte ens sovit bara vi tre tillsammans. Så där låg vi, jag i skarven i mitten för jag hade ju faktiskt sovmorgon. Stackars Lollo kunde inte sova alls förstås. Men Andréa snarkade på som vanligt.


rrasssuuupp♥





Kommentarer:
Postat av: Amis

Stackars Lollo! Du får hälsa så mycket från mig. Dina syskon är förresten nästan lika bra som mina.

Postat av: fanny

gulle..mina är lika bra som dina! sådeså! det är ingen tävling pongo..=) haha

2006-10-03 @ 09:38:53
URL: http://faran.webblogg.se
Postat av: mimp

skruttis=P Tack för dom fina orden...

2006-10-03 @ 14:36:10

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits