Blåbär och impotens

Förra året gick en reklamfilm på bio där en man kommer till sitt arbete i en blåbärsdräkt. Han kommer inte förbi alla med sin stora mage och folk tittar konstigt på honom. 
Vem har inte kännt sig som ett blåbär någon gång?


På religionen i måndas lärde jag mig ett nytt ord. 
Omnipotent.
Omni betyder all, och potent betyder power. All power. Allsmäktig. God is omnipotent.
Jag kom direkt att tänka på ett annat ord som slutar på potent.
Impotent.
Det måste alltså betyda omäktig. Att inte kunna ha sex = att vara omäktig.

I object!

Freud skulle minsann ha mycket att tycka till om. Kan man inte ha sex, måste man ta ut sexdriften på något annat vis, t.ex våld, eller ägna sig åt något annat som samhället uppskattar, såsom konst, musik eller studier.

Kommentarer:
Postat av: amis

sorry eller vad man säger.. men jag har råkat posta lite kommentarer i ditt namn på diverse bloggar. Du hade tydligen sparat din adress på min dator och jag glömde kolla.. Så nu får du säkert ganska många besökare..

Postat av: fanny

hahaha fan dig! =P nää skojja, borde väl snarare tacka:D

2007-02-06 @ 21:46:16
URL: http://faran.webblogg.se
Postat av: elli

Kan definitivt relatera till blåbärskänslan,sist var då jag var på väg till en kompis och la märke till att folk kollade lite konstigt på mig, det var först efteråt jag upptäckte att det var för att jag hade en svart bh under en väldigt transparent vit blus (hade bytt om i sista sekund) apropå hög prestationsnivå under bakisperiod.. visst skulle det vara en bra ursäkt för att festa lite oftare? :P men nu ska jag inte sitta och förespråka ökad konsumtion av alkohol här, låter ju som en liten alkisliberalist (nytt ord) ja, kampsport är otroligt roligt har jag kommit fram till. Höll på med kick-och thaiboxning förut också,man känner sig som en liten rocky eller karatekid nuförtiden :D

2007-02-07 @ 00:31:42
URL: http://zephyr.blogg.se/
Postat av: Anonym

vilket låååångt inlägg det blev...hihi

2007-02-07 @ 00:32:25
URL: http://zephyr.blogg.se/
Postat av: emma

huh? blåbär? haha

2007-02-07 @ 14:16:38
URL: http://emmalicious.blogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits