intensiva dagar och galna nätter

Då var man hemma då. Från Paris - my love. Staden alltså, inte hotellimperieartagerskan.

Efter en helg i paris kan jag bocka av följande innan-jag-dör-ska-jag-ha-upplevelser:

[ x ]  kännt en nustannartidenensekundinnanjagdörkänsla och fått närapå whiplash skador vid flyglandningen
[ x ]  lekt Mission Impossible på diverse restauranter
[ x ]  varit på en
metrosexuell nattklubb med 90% bögar och diverse transor
[ x ]  sett en "kvinna" rätta till kuken när "hon" kom ut från en pissoar på ovanstående klubb
[ x ]  sett ett slagsmål - fyra karlar sparkandes mot en som låg ner
[ x ]  bokstavligen talat tappat hakan minst fem gånger på Luis Vuitton-butiken på Champs-Elysées
[ x ]  sprungit uppochnerochhögerochvänster för 200 trappsteg
[ x ]  burit en väska på 22 kg uppochnerochhögerochvänster för minst lika många trappsteg som ovan
[ x ]  varit på strippklubb
[ x ]  kommit hem från strippklubben klockan sju på morgonen.
[ x ]  röjt sönder till 'we will rock you' och 'another one bites the dust' på Cab
[ x ]  fått träningsvärk i magen av skratt
[ x ]  beställt White Russian men fått in en drink beståendes av enbart vodka och is. hrm.
[ x ]  inte lyckats hålla en enda tidsplanering


Jaa, det här var väl kanske inte det saftiga inlägg som jag hade utlovat..men jag vet inte hur jag ska få ner allt. Vi har varit med om så många galenskaper under dessa tre fantastiska dygn i Paris att det skulle bli en kilometer långt. en halv åtminstone.

Däremot har vi tagit säkert 300 bilder. Smakprov kommer inom några dagar...

Kommentarer:
Postat av: Erhink

Hej! En vodka is tack! mmmm, min favoritdrink.

Postat av: Samuel

Hur hamnar man på en metrosexuell - är det korrekt benämning? - klubb?

2007-02-13 @ 16:13:51
URL: http://detmorkahotet.blogspot.com/
Postat av: fanny

Erhink - min med! noooooooooooooooot!

Samuel - först blir man nekad på några ställen, sedan går fram till entrén, visar leg, bli insläppt, betalar inträde, betalar garderob, sen inser man att killarna inte vill dansa med en. bara med andra killar.

2007-02-13 @ 21:29:04
URL: http://faran.webblogg.se
Postat av: Anonym

Låter som en perfekt resa! ;-)

Min första Parisresa gjorde jag som 18-åring. Var då med om bland annat följande upplevelser:

* Sov på ett lutande hotell.
* Tvingdes GÅ genom hela staden med 30-kilos ryggsäck, då det var strejk i tunnelbanan.
* Blev jagad av en galning som hade kniv (eller annat vapen?) innanför kavajen.
* Käkade baguette så det stod ut genom öronen.
* Klättrade i Eiffeltornet.

Und so weiter. (Vet inte vad "och så vidare" heter på franska ...) Hehe.

2007-02-13 @ 22:18:39
URL: http://ladystalker.bloggsite.se
Postat av: Johanna

Minst sagt.
Justin kanske skulle ha knipit Beyonce oxå när han ändå var igång, å gjort ett rejääält triangeldrama av´re?! Fast då hade man ju tvååå snyggingar å va svartsjuk på. Jobbigt läge.

För övrigt är ju bara Scarlett Johansson så snygg att man nästan blir gay.

2007-02-13 @ 22:27:22
URL: http://zirathpirat.blogg.se
Postat av: fanny

Ladystalker - det låter som att din resa också var fylld av galenskaper (galenskaper kan vara både positiva och negativa), men mest lustiga upplevelser att skratta åt i efterhand.

Johanna - ja då hade man ju inte ens pallat att kolla på videon. när det kommer till Beyoncé är jag gay. jag skulle inte banga en sekund. hihahiha

2007-02-13 @ 22:48:45
URL: http://faran.webblogg.se
Postat av: Cecilia

Jag kommer ihåg vad som hände en av gångerna jag var i Paris. Som 15 åring gick jag och en kompis vilse och vi var borta i 3 timmar. Ingen kunde engelska och eller visa vägen. Det var läskigt, speciellt när det blev mörkt! Sedan hittade vi två andra som oxå var vilse och tillsammans hittade vi hem till hotellet... phu :) Din resa låter hur trevlig somhelst!

2007-02-17 @ 16:16:13
URL: http://ceciliateresa.blogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits