nästa fittja

Härom veckan satt jag och Amanda på tunnelbanan på väg hem från dansen. Vi tar gröna linjen från rådmansgatan till centralen och byter där till röda linjen mot mörby centrum, jag går av vid tekniska och tar roslagsbanis. När man åker hem vid nio på kvällen går tunnelbanan inte särskilt ofta och vi får oftast vänta minst tio minuter vid centralen. Nu tedde det sig så att det gick ett ropstens-tåg inom två minuter när vi kom dit så vi satte oss på det och planerade att åka en station till Östermalmstorg med det och sedan vänta där på Mörby Centrum-tåget istället. Vi satte oss alltså på Ropstenståget och fortsatte diskutera vad vi nu diskuterade, det var i alla fall en djup diskussion och jag glömde totalt bort tiden. Plötsligt kände jag att vi hade suttit där väldigt länge.

Jag: - Nej men gud! Vi har ju suttit här skitlänge nu, vi måste ja glömt att gå av, vi har åkt för långt!
Amanda: - Haha, nej det har vi inte alls, vi har inte kommit till Östermalmstorg än.
Jag: - Jo alltså det känns verkligen som att vi suttit här i tio minuter, är du hundra procent säker på att vi inte missat att gå av?
Amanda: - Jaaaa, jag lovar, nästa är Östermalmstorg.
Jag hade fortfarande lite svårt att tro att det inte gått mer än en minut sedan vi gick på tunnelbanan, men gav upp.
Då händer det. Speakerrösten talar.
Speakerrösten: - Nästa Fittja.
Ni skulle sett min min. Äkta frågetecken. Skratta eller gråta? Det slutade i skratt, och jag skrattar även nu när jag skriver.

Hur i hela fridens namn kunde det bli så fruktansvärt fel? Hur hamnar man i Fittja på några minuter när man satt sig på ett Ropstenståg från T-centralen?

Det visade sig att det var fel på speakerrösten. Nästa station var Östermalmstorg.




Min katt har bara ett enda ord i sin vokabulär. Iaaaeooo. Och det betyder allt. Det enda som avgör vad det betyder är var hon står någonstans när hon uttalar det.

Jag har tappat bort ett av min brors tre minnen från lumpenperioden. Hans Military Police-tröja. Jag trodde han skulle döda mig men skön som han är hade han bara en sak att säga:
- Det finns ingenting vi kan göra så det är lika bra att vara glad.
Puuuhh vad lättad jag blev. jag slapp tortyrkammaren. Men skäms gör jag. Förlåt.

citat av ... :
- Jag vill också bara vad som är bäst för dig, och det är att ha sex med mig.

Kommentarer:
Postat av: Katarina

sa han verkligen "det ar lika bra..." ?

Postat av: Katarina

sa han verkligen "det ar lika bra..." ?

2007-02-04 @ 18:52:25
URL: http://katarinadelasuede.blogg.se
Postat av: Erhink

Nej, han sa: "det är bättre" :)

Men Fancy Pants, Borat säger: wa-wa-wee-wa och inte we-we-wa-we. Men du kanske bara skojade? LASSE!

2007-02-04 @ 19:05:03
URL: http://bartholomeus.blogg.se
Postat av: fanny

ja han sa nog "det är bättre". det är klart att han gjorde. förlåt...

2007-02-04 @ 19:14:00
URL: http://faran.webblogg.se
Postat av: Mikaela

Haha! Allt tycks tima så bra i din värld. Alla knäppa saker alltså, som din brors smeknamn i rom, jonas och den fd. rektorn, och nu tron på att ha missat östermalmstorg och kommer till fittja! =P Väldigt kul iaf.

2007-02-04 @ 21:10:52
URL: http://bsbullshit.blogg.se/
Postat av: Lady Stalker

Haha! "Nästa Fittja", låter som något som skulle kunna drabba mig. Skulle en gång till Stadion och byta vid Ö-malmstorg. Jag satt och snackade med en kompis om hur lätt det är att missa det där bytet ... bla bla ... och hon nickade igenkännande. Så ropar högtalarrösten: "Nästa Gärdet!"

2007-02-05 @ 11:36:06
URL: http://ladystalker.bloggsite.se
Postat av: fanny

hihahiha schmack! det gäller att tycka att det är roligt istället för att bli irriterad:)

2007-02-05 @ 17:12:49
URL: http://faran.webblogg.se
Postat av: Erik Pettergren

hahaha, cp att den sa fel just då, och cp att henrik är glad hela tiden. Jag trodde det var en jargong vi två hade bara, men han beter sej alltså så med dej med? Beundransvärt

2007-02-07 @ 18:21:57
URL: http://zarguras.blogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits