second hand kap

Vi shoppade förstås rätt så mycket i Paris. Dock inte så mycket som jag hade hoppats eftersom ALLT visade sig vara stäng på söndagen, till och med Lafayette, Printemps och hela Champs Elysées. Tutti! Jag kom hem med tre fantastiskt fina klänningar, ett par trosor och ett "sol-kit".

Idag var jag väldigt trött och kände därför för att belöna mig med lite shopping i Stockholm. När denna känsla infann sig låg Myrorna närmast till hands. Jag har varit på Myrorna en gång tidigare, ett mycket snabbt besök, men nu var jag säkert där i 45 minuter och lämnade butiken - 427 kr fattigare men två väskor, ett par skor och två plastpåsar rikare. Kap.

När jag ändå är inne på second hand spåret kan jag tipsa om en helt underbar butik i Paris. Den ligger i Marais kvarteret, vid tunnelbanan Étienne Marcel, på nr 64 rue Tiquetonne, och heter Kiliwatch. Vi läste om den i Vecko Revyn och åkte förstås dit. Här finns hur mycket second hand kläder som helst, till lite över rimliga priser. Men det är verkligen fräscha och bra grejer. Ge butiken åtminstone en halvtimme så hinner du kanske skumma igenom halva utbudet. Så mycket kläder, väskor, skor, skärp och pälsar finns det.


+ Projektrapportsinlämningen är uppskjuten till nästa vecka
+ Jag överskattar inte Alla Hjärtans Dag.

- Jag måste städa mitt rum innan helgen


Kommentarer:
Postat av: Katarina

jag gillar att det första som kommer upp när man söker på Katarina odelberg på google är "Katarina Odelberg, du har en säker framtid utstakad som gay-dansare. Lycka till!". Tack fanny! :P

Postat av: Erhink

Haha, det ovan :D Men jag tycker det är ballt att om man googlar Bartholomeus så är jag sjua uppifrån. Fatta att min blogg är den sjunde viktigaste sidan om bartholomeus på nätet.

2007-02-14 @ 12:18:58
URL: http://bartholomeus.blogg.se
Postat av: fanny

katarina - hahahahaha det var det roligaste på länge, helt fantastiskt!!

Erhink - det var också väldigt ballt. good 4 u!

2007-02-14 @ 17:06:31
URL: http://faran.webblogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits