ta en dag i taget

Här sitter jag, på en tallkotte, och dinglar med benen.

Här sitter jag, på en snurrstol, med klackarna i golvet. inte ens klackarna i taket har jag.

Dansen slutade 09.50, sen var det håltimme till mentormötet som började kl 11.40. Vi var 7 av 13 närvarande. De som inte var där visste något som vi hade missat: Psykologin var inställd. Dvs lektionen efter mentormötet. De hade alltså valt att gå hem efter första lektionen istället för att vara kvar i skolan i två timmar bara för att vara med på mentortiden. Många ser den nämligen inte som särskilt viktig. Nej, viktig är nog inte rätt ord för att beskriva den, mysig - avslappnad - trevlig, är bättre. Vi kollar läget, umgås, leker lekar, kollar på film, fikar, jaa har en allmän skön stund. Idag skulle vi svara på tre frågor.

1. När du var liten, vad ville du bli när du blev stor?

2. Om du i denna stund fick obegränsat med pengar, vad skulle vara det första du skulle köpa?

3. Vad vill du ha åstadkommit innan du dör?

Fråga två var svårast tycker jag, men jag skulle nog göra som Markus föreslog: bjuda hela klassen på öl på Treat (närmaste baren). Och köpa en twix på vägen dit. Innan han föreslog detta hade jag däremot redan skrivit följande svar på min lapp:

1. Sångerska, cirkusartist, gymanst

2. En mysig tvåa i Midsommarkransen (yeah I'm inspired by me sistah), eller inne i stan; à la Kungsholmen/Lärkstan/Östermalm kanske.

3. Ha tagit en dag i sänder, levt i nuet.


eyBeyB


Kommentarer:
Postat av: Amis

Jag var en av dom som visste något som du inte visste. Sorry, jag borde ha ringt.

Postat av: fanny

det är lugnt dar', det var en trvlig halvtimme:P

2007-02-01 @ 15:17:09
URL: http://faran.webblogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits