Facit

Jag ber ödmjukast om ursäkt för förseningen av svaret. Vid midnatt var jag lite...upptagen. Now, the moment of truth:

1. Iförd tomtedräkt har jag tillsammans med två andra stackare sjungit inför en publik på över 200 personer, inklusive ett antal nunnor.
På luciatåget i nian sjöng jag, Issa och Martina "Jag såg mamma kyssa tomten" i tomtedräkter inför hela skolan, massor av föräldrar och ett antal nunnor från Birgitta Systrarna i Djursholm (Jo Zagge det finns nunnor i verkligheten). Och
Henke du har bara hört mig nynna, sjunga kan jag inte.

2. Sommaren 1999 lärde jag mig cykla enhjuling med en border terrier hund hack i häl.
Tack vare min gamla gympakompis Malin lärde jag mig under ett par eftermiddagar cykla på hennes enhjuling. Det är fantastiskt vad fort man lär sig med ett hundskrälle hack i häl hur litet det än är.

3. På våren i åttonde klass hällde jag laxeringsmedel i minestronesoppan i skolmatsalen.
Av någon underlig anledning tog jag del av Alex Nereps upptåg en helt vanlig dag i skolan. Jag hamnade ensam vid soppan med en flaska laxeringsmedel i handen. För att lugna Bea och er andra lite kan jag erkänna att det inte slank ner så mycket mer än några små skedar och därmed (tyvärr) inte fick någon effekt överhuvudtaget. Och Louise, den möjligheten du nämnde om att jag kan ha varit besatt av onda andar var kanske sann..eller så kallas det hemmafanny - ett britneyfan med blonda slingor, och Sammisfanny - som levde bättre upp till Faran-smeknamnet.

4. Under en period i mitt liv snusade jag regelbundet.
Snus. Det är bland det äckligaste jag vet. Det ser äckligt ut, luktar fruktansvärt illa, och ger dålig munhygien. I mina förvirrade ungdomsår har jag dock haft en och annan prilla under läppen. En och annan=två. Inte mer. Därmed är detta påstående falskt, jag skulle Aldrig snusa regelbundet.

5. Jag har brevväxlat med Kung Karl XVI Gustaf.
Jag var 8 år och han var 51. Jag funderade mycket på hur vår konung levde. Det största frågetecknet var kronan, hade han på sig den hela dagarna i slottet? Så jag skickade ett brev och fick svar (för er som undrar bär han nästan aldrig krona, bara under kröningsceremonin). Visserligen var svaret skrivet av hans sekreterare, men det var undertecknat av Kung Karl XVI Gustaf och jag fick även ett mycket tjusigt foto på honom. Så vi växlade faktiskt brev, om så bara en gång..

Den enda som gissade rätt befinner sig ända på andra sidan Atlanten! Grattis BEA! Om du skriver din mailadress någonstans så dimper det ner något roligt i din inkorg snart ska du se;)

Till er andra tappra gissare som hamnade på andra plats skänker jag några fina tankar så ni inte blir för deprimerade över förlusten.

Kommentarer:
Postat av: Malin

Jag lovar att du fortfarande kan cykla enhjulning!! Den ligger här hemma nånstans blan allt annat som ingen använder längre. jag tar fram den i tråkiga stunder.

Vi måste ses nån dag!! de vore så himla roligt. alla gympatjejer! Vi e ju faktsikt fortfarande 3 kvar som tränar. de är imponerande.

2007-01-13 @ 18:28:14
Postat av: fanny

hej på dig Malin! det var verkligen inte igår, vad kul att di tittar förbi=)

Postat av: Kattis

till vilken adress skickade du brevet till kungen?
jag har namnligen under en langre tid undrat vad var kung ater till frukost!

2007-01-14 @ 18:25:21
Postat av: fanny

jaa du Kattis, det är en mycket bra fråga, min käre far tror det räcker om man skriver Kungen på kuvertet..hehe.. men annars kan man nog skicka det till Drottningholm, adressen finns på eniro. Lycka till! och säg till vad du får för svar!

2007-01-14 @ 23:28:07
URL: http://faran.webblogg.se
Postat av: kattis

ska se till att du far svaret sen. antingen genom min bror och din bror eller sa skriver jag har.
Tack!

2007-01-15 @ 12:20:56
Postat av: fanny

Kattis - nej men vänta nu hängde jag inte riktigt med, är du Eriks syster? då borde du också starta en blogg.=)

2007-01-15 @ 13:47:29
URL: http://faran.webblogg.se
Postat av: Kattis

ja jag ar eriks syster!
och jag vet, jag borde skapa en blogg. Jag forsokte skapa en blogg men namnet var redan taget och jag har anda ingenting att skriva om sa jag orkade inte forsoka komma pa ett nytt namn. Men nar jag far mer inspiration ska jag borja!
skrev brevet till kungen idag forresten! ska bara satta pa frimarke och posta det ocksa!

2007-01-16 @ 18:02:52
Postat av: fanny

Kattis - det finns ju inga å ä ö, är du inte i sverige? då räcker det nog inte med att skriva Kungen på kuvertet:P..ja har tappat min blogginspiration också, därför känns det meningslöst att skriva små meddelanden här, msn?

2007-01-16 @ 23:30:02
URL: http://faran.webblogg.se
Postat av: Lady Stalker

Där ser man! När du brevväxlat med kungen kan du få vara med i Föreningen för Fåniga Meriter. Där är jag med! Jag som pryat på Dramaten, känner Torgny Lindgren och har en mamma som liftat med Snoddas. Haha.

2007-01-17 @ 11:00:53
URL: http://ladystalker.bloggiste.se
Postat av: kattis

msn: [email protected]
nu har jag aven fixat en blogg!
och na jag gar ettan i gymnasiet i en fransk skola i frankrike.. sa jag far klara mej utan âä och ö, sorgligt men sant.

2007-01-17 @ 21:39:18
URL: http://katarinadelasuede.blogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits