Skaunää

Idag var vi på utflykt till Ystad. weeei. Det är väldigt likt Visby och faller därmed min familj alldeles utmärkt i smaken. Jag mamma och Andréa började på H&M, landets tråkigast btw, men jag hittade iaf någon slags jacka som jag provade. Vände och vred på mig i spegeln när en tant, typisk farmor, började kommentera andra människor runt omkring och försöka snacka skit om dem med mig. Fyllo tänkte jag och nickade nonchalant till svar i hopp om att bli lämna ifred. Tanten går till slut förbi mig och stannar tvärt framför en något yngre tjej. "- nej men ojj jag blandade ihop den här söta tösen med dig", får hon ur sig och drar iväg med sitt barnbarn. Hon hade ju bara blandat ihop mig med en annan tjej. Jag kände mig lite lagom dum som va så "nonchig" och faktiskt tog för givet att hon var berusad eller något när hon snacka med mig om allt mellan himmel och jord. dumma jag.
Min farmor har Alzheimers. Hon kan fråga samma sak tre gånger inom loppet av 3 minuter. Häromdagen trodde hon att hon var 44 år " - ... nej det kan ju inte stämma, jag måste vara 54." Hon är 78. Dessutom har hon gula fläcken så hon ser nästan ingenting. Hon har oftast ingen aning om vem hon pratar med.

Min 7-åriga kusin Samuel var här med sin mamma och hälsade på igår. De bor i Göteborg och han har föstås skaffat sig lite dialekt som resten av den stockholmskatalande släkten har myket roligt åt. Han är otroligt smart, grym på monopol bland annat. Tänk en liten sjuåring som förklarar för en 13-åring hur hon ska gör när hon är pank " - du ska lissom 'anteckna' dina gator, vänd på dom så hääär, då så får du lite pengar, men då kan du inte få någon hyra fösstås." Det är min kusin. Han kläckte även ur sig en mindre genomtänkt men betydligt mer roande mening. Vi tittade på Harry Potter (aldrig mer dubbat:S) när han plötsligt sa: " - Men asså mamma, vaffö ä han Harry mä egentligen?".
Jaa du det kan man fråga sig, vore inte Harry Potter-filmerna bättre utan Harry Potter? eller?

idag är en trött dag. jag och eddie enades om att vi säkert somnar varannan sekund.

mail från stadsbiblioteket:
"Du har lån som håller på att gå ut. 2007-01-04"
fuck it. jag kan inte lämna tillbaka nån jävla bok, jag är i skåne. idioter.

Det har varit lite dåligt på bloggfronten den senaste veckan så nyår har jag glömt rapportera om. Trerätters middag hos Amis som åtta sprudlande nyårssnygga brudar fixade tillsammans. Kvällens delikata meny går att hitta på
Amis blogg. Där finns även diverse bilder från kvällens äventyr. Så där 23.45 fick vi såklart väldigt bråttom ut. Vi gick snabb som attan till Eriksbergsgatan, halvsprang upp till 6:e våningen för att skåla in det nya året på en balkong. Jag, Elisabeth, Amis och Maria delade på ett champagneglas hah=P bättre än inget iaf. Det bar av hemmåt förvånansvärt tidigt, men bristen på taxibilar tredubblade den vanliga hemfärdstiden från östra till djhlm. På trappan väntade en mycket trevlig överraskning. Okej det var ingen överraskning, men det lät roligare att skriva så. Det var däremot mer uppskattat än vad formuleringen skvallrade om. hemligt? inte fan vet jag. det är lite som ett kinderägg.

nä nu ska ja för tusan lägga klart pusslet. min pappa och jag är de enda i familjen som har tålamod nog att ge oss på ett 1000-bitars pussel varje jul. I år har vi nästan lagt två. tönt. haha det trivs jag med.

pappa sticker upp huvudet ur tidningen: - Det blir en fjärde Indiana Jones film.
mamma: - Vilken tur, det hade ju vait sorgligt annars.
pappa: - Ja dom kan man inte få för få av.
Fanny: - Det var på tiden.
absolut. inte.

jag längtar till i soooooooooooooooommmar. Då ska jag visa Skillinge var skåpet ska stå. haha.

pusseltime....

Kommentarer:
Postat av: mikaela

Hej mysig! Haha jag garvar åt vad du skriver, det är nåt som gör att det alltid är kul att läsa, tusan jag vet att du vill ha kommentarer. Nu får du en i alla fall. Hoppas du haft det fint, det har jag fett mycket sömn, men det kanske man behöver... Jag firade nyår i hudiksvall i alla fall, en stad att räkna med.. Haha puss puss och fortsatt bra jullov! Vi ses kompish haha

2007-01-03 @ 21:44:09
Postat av: fanny

mikaela: hey bejbi d va inte igår! men det blir nästan imorn..på onsdag iaf=) ha d bäst så länge, puss


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits