Poetry indeed

Regnet

Regnet steg över mig
ner i gräset och jag
hörde smattrandet mot
berget.
Jag gick sakta hemåt
i regnet.
Jag hörde träd och buskar
prassla. jag gick sakta upp
för trappan öppnade dörren
och gick in i värmen.
Jag tog en kopp te och gick
i säng.



Den här dikten skrev jag när jag var nio år. Hela montessori-avdelningen på mellanstadiet fick skriva varsin dikt som vi sedan gjorde en diktbok av.

Här några andra godbitar ur Diktboken:

När det regnar

När det regnar
blir det vått.
När solen skiner
blir det torrt.


/ Nils L
______________________

Det var en lök
som låg i ett kök
som var så grinig.
Så att den tappade skalet då.

/ Andreas M
______________________

En mun

Ett leende kan vara en vän,
En kyss kan vara kärlek,
Ett skratt kan vara kul,
Men allt är ändå bara en vanlig mun.

/ Vendela S





Poetry. I do say..


Kommentarer:
Postat av: amis

Hahha söta små dikter. Vendelas var klockren.

Postat av: Lina

Haha...d e så roligt att hitta saker man skrev när man var liten. dikten jag läser i mitt dansolo (som vi gjorde med lina) är en favorit jag skrev när jag gick i typ tvåan. de dikterna är oftast de bästa :D

2007-03-04 @ 16:30:57
URL: http://labolina.webblogg.se
Postat av: Mikaela

haha den om löken va ju lätt bäst! =D

2007-03-05 @ 23:25:43
Postat av: Katarina

Jag har fatt brev fran Kungen. Men an ar fragan obesvarad... Jag ska forsoka ta mig for att skriva vad han skrev pa min blogg sen..

Jag gillar dikten om loken forresten.. :p

2007-03-06 @ 21:53:55
URL: http://katarinadelasuede.blogg.se
Postat av: Erhink

Haha! Den om löken! :D Geni...

2007-03-07 @ 00:38:39
URL: http://bartholomeus.blogg.se
Postat av: fanny

Katarina - åh va roligt ändå..En dag kanske han i egen hög person hittar till din blogg, och då kanske han svarar på frukost frågan!

Alla - ingen som tyckte om min dikt:?! =P haha nä men löken är skön, och munnen är rätt så klok.

2007-03-07 @ 10:17:20
URL: http://faran.webblogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits